ツールチップ |
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Mortar 左側 |
原文:A slow firing wood ant that deals high damage on impact.
At level 3 it gains area damage.
多分:発射間隔の長い大ダメージを与える蟻酸を発射する。
レベル3では、エリアダメージを与える。
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Rapid fire 右側 |
原文:A fast firing wood ant that deals low damage on impact.
At level 3 it slows enemies it hits.
多分:発射間隔の短い少ダメージを与える蟻酸を発射する。
レベル3では、敵を遅滞させる。
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Difficulty type |
原文:Choose how you would like the difficulty to change a the game progresses.
多分:難易度を変えるために、ゲームの進行方法を選択する。
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Disable upkeep |
原文:Upkeep charges you more per nursery tile when you exceed a population cap(limiting colony growth in the late game).
note : Freeplay has been designed around the upkeep cost so you may find the late game too easy if you disable upkeep.
Disabling this will reduce your final score by 60%.
多分:アリの保有数が上限を超えた場合、保育タイル数に応じて維持コストが掛かるようになる。
(アリの巣の晩期に成長が制限される)
注:フリープレイはこの維持コストありきで設計されているので、無効にすると簡単になる。
これを無効にすると、最終スコアが60%低下する。
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Nest invasions |
原文:Disabling nest invasions will prevent enemy creatures entering your nest.
When enabled score is increased by 50%.
多分:無効にすると、敵のクリーチャーが巣に侵入しなくなる。
有効にするとスコアが50%増加する。
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Day/Night cycle |
原文:With day/night cycle enabled,the time of day will slowly change.
A full cycle 30 minutes.
多分:有効にすると、時刻がゆっくりと変化するようになる。
30分で一日が切り替わる。
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Time of day |
原文:Determine the time of day you wish the game to start on.
多分:ゲームを開始する時刻を決める。
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Nocturnal/Diurnal |
原文:With this enabled most creatures will only be about either at night or in the day depending on the type of creature.
Disabling this means any creature can be around at any time.
多分:これを有効にするとほとんどの外敵はタイプに応じて夜間または昼間のみになる。
(昼夜切り替わり時に、巣に帰っていく)
これを無効にすると、どんな外敵もいつでも周りにいることになる。
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Uber creatures |
原文:Enabling this will cause rare spawns of uber creatures.
These are souped-up versions of creatures that are difficult to take down but will provide large quantities of food if you manage it.
Score is increased by 10%.
多分:これを有効にすると、レア外敵が出現する。
レア敵は倒すのは難しいけれども、倒せば大量の食物を提供する。
(動きが早く、固く、強く、赤く明滅してる)
スコアは10%増加する。
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Attack waves |
原文:Increasingly difficult attack waves will target you every 5 minutes.
These waves offer no food on death and will not be attacked by other creatures.
Note:if our do not tunnel to the surface the wave will queue up and attack you consecutively when you do.
Score is increased by 10%.
多分:外敵が5分ごとに巣に侵入してくる。
これらの外敵は倒した際に食料にならず、また他の生き物にも攻撃されない。
注:巣を地面に接続しない場合外敵は待ち行列に並び、次回攻撃時に連続して襲ってくるようになる。
(待ち行列がなくなるまで)
スコアは10%増加する。
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Fog of wor |
原文:Fog of war hides all creatures that are not near your creatures on the surface making it difficult to know what your colony is walking into.
Score is increased by 150%.
多分:戦争の霧はあなたの生き物の近くにいないすべての生き物を表面に隠し、あなたの植民地が何を歩いているのかを知るのを難しくする。
スコアは150%増加する。
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